سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رحمت خدا، حاملان قرآن را فرا گرفته استو آنان به نور خداوند ـ عزّوجلّ ـ پوشیده شده اند. ای حاملان قرآن ! با بزرگداشتِ کتابش با خدا دوستی کنید، تا شما را بیشتردوست بدارد و شما را محبوب خلقش گرداند. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :0
کل بازدید :33724
تعداد کل یاداشته ها : 10
103/1/28
10:7 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سهیل[59]

خبر مایه

بیانات حضرت امام (ره) در باب عدم وابستگى به قدرتهاى خارجى

که بسیار قابل توجه می باشد

 

و من به همه نیروهاى مسلح در این پایان زندگى خاکى وصیّت مشفقانه مى کنم که از اسلام که یگانه مکتب استقلال و آزادى خواهى است و خداوند متعال همه را با نور هدایت آن به مقام والاى انسانى دعوت مى کند چنانچه امروز وفادارید در وفادارى استقامت کنید که شما را و کشور و ملت شما را از ننگ وابستگیها و پیوستگیها به قدرتهایى که همه شما را جز براى بردگى خویش نمى خواهند و کشور و ملت عزیزتان را عقب مانده و بازار مصرف و زیر بار ننگین ستم پذیرى نگه مى دارند نجات مى دهد و زندگى انسانى شرافتمندانه را ولو با مشکلات بر زندگانى ننگین بردگى اجانب ولو با رفاه حیوانى ترجیح دهید و بدانید مادام که در احتیاجات صنایع پیشرفته ، دست خود را پیش دیگران دراز کنید و به دریوزگى عمر را بگذرانید قدرت ابتکار و پیشرفت در اختراعات در شما شکوفا نخواهد شد. و به خوبى و عینیّت دیدید که در این مدت کوتاه پس از تحریم اقتصادى همانها که از ساختن هرچیز خود را عاجز مى دیدند و از راه انداختن کارخانه ها آنان را ماءیوس مى نمودند افکار خود را به کار بستند و بسیارى از احتیاجات ارتش و کارخانه ها را خود رفع نمودند. و این جنگ و تحریم اقتصادى و اخراج کارشناسان خارجى ، تحفه اى الهى بودکه ما از آن غافل بودیم . اکنون اگر دولت و ارتش کالاهاى جهانخواران را خود تحریم کنند و به کوشش و سعى در راه ابتکار بیفزایند امید است که کشور خودکفا شود و از دریوزگى از دشمن نجات یابد.

 


و هم در اینجا باید بیفزایم که احتیاج ما پس از این همه عقب ماندگى مصنوعى به صنعتهاى بزرگ کشورهاى خارجى حقیقتى است انکارناپذیر، و این به آن معنى نیست که ما باید در علوم پیشرفته به یکى از دو قطب وابسته شویم . دولت و ارتش باید کوشش کنند که دانشجویان متعهد را در کشورهایى که صنایع بزرگ پیشرفته را دارند و استعمار و استثمارگر نیستند بفرستند و از فرستادن به آمریکا و شوروى و کشورهاى دیگر که در مسیر این دو قطب هستند احتراز کنند، مگر انشاءاللّه روزى برسد که این دو قدرت به اشتباه خود پى ببرند و در مسیر انسانیّت و انسان دوستى و احترام به حقوق دیگران واقع شوند یا انشاءاللّه مستضعفان جهان و ملتهاى بیدار و مسلمانان متعهد آنان را به جاى خود نشانند.به امید چنین روزى .